Helg och saknad

Fredag: skola, slutade runt 14.00. En halvtimme tidigare än vad vi egentligen ska sluta, men eftersom Janne alltid är så himla snäll så brukar vi alltid få gå tidigare från matten på fredagar. "Janne, snälla, kan vi inte få sluta tidigare idag, det är ju fredag.." "Jo, vi har en snabb genomgång, jobbar några tal, sen går vi hem." Så brukar det låta varje fredag. Grymt skönt är det i alla fall och jag klagar inte ett dugg.
När jag kom hem hände inte mycket, var helt sjukt trött. Gick nästan runt sovande kändes det som, och yrade om en massa onödiga saker, så mamma min föreslog lite skämtsamt att jag kanske borde sova någon timme eller så. Jag följde hennes råd och gick och la mig, men sov lite längre än någon timme... Rättare sagt så sov jag från ungefär 18.30-00.00, då jag inte fann någon anledning till att gå upp och göra något, så jag borstade bara tänderna lite fort och sen sov jag vidare hela natten. Ungefär 15 timmars sömn den natten, skönaste på länge!

Lördag: vaknade ungefär 09.30, kunde faktiskt inte sova längre då. Vilket kanske inte var så konstigt, inte varje natt man sover 15 timmar precis. Jag var totalt utvilad. Underbart. Dagen förflöt sig otroligt segt.. Runt 17.00 började jag fixa mig lite i alla fall, i brist på annat att göra. Det blev fransk manikyr, massa hårfix, sminkning jättelänge, yeah you name it. Plötsligt var klockan ungefär 19.00 och Tillan kom hit. Den duktiga lilla tjejen hade övningskört hit ända från Sala! Bravo Tille! Vi satt och snackade massa och tiden rann iväg. När klockan var typ 22.15 bestämde vi oss i alla fall för att dra till Joar för att gå på Victors och deras party; Saturday Sensation, så det gjorde vi.. Först fick jag damp på kön utanför, gick sjukt segt. Sen deras alkoholkontroll var väl sisådär.. Det var meningen att det skulle vara alkoholfritt eftersom alla inte var över 18, men naturligtvis kom vissa fyllenissar in ändå (själv var jag duktig igår och var faktiskt spiknykter, inte likt mig.. jag vet, men så var fallet i alla fall), vissa lyckades till och med smuggla in spritflaskor osv. MEN mina älsklingar Karro och Anna hade världens otur, och fick inte komma in. Vakterna tyckte dom luktade för mycket sprit även fastän dom faktiskt inte var påverkade alls då, liksom vafan! Det var synd, menmen. Man kan inte alltid ha jätteflyt. Träffade i alla fall mycket annat folk där inne, t ex. syster Linda! Det var jättekul att se dig, var så länge sen. Alldeles för länge sen!
Somnade hemma hos mig runt 03.00 typ.

Söndag: hade ställt klockan på 09.00 eftersom Tillan skulle med ett tåg till Sala typ 10.00. Det var hyffsat segt att gå upp då, men det gick.. Åt frukost på typ 3 minuter! Vi tävlade om vem som åt upp först, jag vann.. Haha jaja, sen gick vi till tåget och Tillan åkte. Jag gick hem och sen har jag mest segat hela dagen, suttit i uterummet och njutit av solen. Har varit typ 28 grader där ute idag, underbart skönt!

image108

I miss you, men hoppas du har det underbart borta i värmen!
M L-S <3

Take care! / T.


Kommentarer
Postat av: Malin

Ha en bra kväll :)

2008-03-24 @ 17:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0