"Lovångest"

Ännu en gång sitter jag här helgen innan skolan börjar (efter ett lov) och är allmänt besviken på mig själv, som liksom aldrig tar mig i kragen och gör något vettigt av mina lov. Detta är bara ännu ett lov in i mängden som jag använt till att slappa, slappa och återigen slappa. Jag får sådan ångest när jag lyssnar på vad andra gjort under lovet, och dom har gjort massor av roliga saker, men vad har jag gjort? Suttit hemma som en soffpotatis och väntat på bättre tider typ. Så idag tänkte jag införa ett nytt ord till svenska språket, nämligen "lovångest".

Gårdagen: Var med Karro på dagen, vi var och fikade och hade det allmänt mys. Sedan blev det lite småshopping på stan, hittade en tröja i alla fall. Sedan bar det av hem till mig där vi satt och glodde på ingenting ett tag, tills det var dags för Karro att packa ihop och åka hem till sig igen. Nångång efter middagen (som för övrigt bestod av Wraps som jag älskar precis hur mycket som helst) drog jag iväg till Karro för att träffa tjejerna. Vi hade en mysig kväll med fjantande, skratt, onyttigheter och Let's dance, där faktiskt rätt par vann, enligt mig. Tina&Tobias. Dom passade så bra ihop som danspar, nästan som syskon på något sätt. Men detta inlägg ska inte gå i dansens tecken, därför sätter jag punkt där.

Idag hoppas jag på att få träffa Karolina, för det var alldeles för länge sen nu känner jag! Senare ska jag träffa älskling också, äntligen! Förstår fortfarande inte hur jag har klarat mig dessa 3 veckor utan dig. Men tro't eller ej, jag har överlevt, förvånansvärt bra faktiskt.

Justja, höll nästan på att glömma! Fullast vinner-tävlingen som jag och Lillen (Micke Johansson) skulle haft i torsdags, blev aldrig av. Det hade sina anledningar.. som inte ska komma ut i offentlighetens sken, för att minska misstankar och eventuella utfrågningar från min pojkvän. Men kort och gott: den blev inställd.

Take care! / T.


Kommentarer
Postat av: Divina

Tycker man är värd att få slappa lite på lovet, man e ju ledig för att samla nya krafter inför skola och jobb.

2008-03-29 @ 10:36:40
URL: http://divina.blogg.se
Postat av: Divina

Tycker man är värd att få slappa lite på lovet, man e ju ledig för att samla nya krafter inför skola och jobb

2008-03-29 @ 10:37:04
URL: http://divina.blogg.se
Postat av: Barre

Gjorde inte mycket mer än vad du gjorde på lovet om det får dig att känna dig bättre. =)

2008-04-01 @ 15:45:35
URL: http://forkmaster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0